Stäng

Nyheter

Reklamen för Nick´s glass landar helt fel hos konsumenterna - "skapar psykiskt och fysisk ohälsa"

Reklamen för den nya glassen har mötts av skarp kritik från konsumenterna.

Det stormar ordentligt kring företaget Nick's just nu efter deras reklam för sin nya glass. Tyvärr för dem så är kunderna inte positiva. 

Nick's gör sockerfria varianter av godis och glass. Den senaste reklamen handlar om deras nya glassmaker och den har fått mycket kritik i sociala medier. 

Varöfr folk är upprörda är att i reklamen står det "en glass du inte ångrar dagen efter".  Som syftar på att många ångrar vad de äter. 

– Jag reagerade väldigt starkt på reklamen eftersom det är en skuldbeläggande kommentar till folk som äter socker/onyttigt. Detta bidrar till den redan existerande kroppshetsen vi har i samhället, säger Johanna Nordström till Nyheter24. 

Det är inte bara texten som upprört många utann även en annan reklambild som inte landat som tänkt. I den reklamannons visar de barn som är trötta efter ett kalas och meningen ska enligt Nick's ha varit att illustrera en sockerdipp. Men många har dock tolkat det som att det ser ut som att barnen är bakfulla. 

Föetaget Nicks´s har gjort en pudel och lyssnat på kritikerstormen kring deras marnakdsföring. De har svarat på den kritik de fått in via sociala medier och förtydliggar att deras avsikt var att få fram budskapet om att de anser att socker är ohälsosamt och att de erbjuder ett bättre val. 

Se videon nedan

Dela artikeln

Dela på Twitter